woensdag 20 juni 2012

Spanish style crochet

We have just moved to another location with lots of new possibilities for our work. Apart from renting out a Landrover Defender with roofshelter, we also have a small campsite now. On it is a large caravan (sleeps 4) which I have pimped Spanish style. Of course I wanted to crochet something for it. I came up with a pillow, a tissuebox cover and a clothes hanger. I designed them all myself. 


The dots are very easy to make. All the stiches are double crochets, the dots are 4 double crochets made in one. Like this: yarn over hook, insert into stitch, yarn over hook, pull through stitch, yarn over hook, pull through 2 loops. Repeat until you have 5 loops on your hook (4 double crochets made halfway), yarn over hook and then pull through all 5 loops.

The lovely Spanish Dachshunds, Pablo & Juanita, are made by my dear friend Erica, a.k.a mrs. Felt...

Just to get an impression of the Spanish caravan, this is one of the beds:


Hasta luego!

9 opmerkingen:

  1. que bonito te ha quedado, muy andaluz, jejeje!!!!un besito.maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauwwwwwwwwwwwwwwwww wat mooi ik ben gek op rood met witte stippen je kussen en kledinghanger en tissuebox zijn geweldig.
    En wat is de caravan ontzettend fleurig ingericht ziet er goed uit.

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow...te gek dat kussen met die stippen! Ben er helemaal verliefd op!!
    groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er erg mooi uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nieuwe locatie, nieuwe lay out van je pagina :) Stipjes zijn mijn favoriet!!
    XX Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb jij weer superleuke creaties gemaakt! En wat een leuke site over jullie camping: dat ziet er erg gezellig uit!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, ik loop zo achter met mijn bloggen en ik ben helemaal ondersteboven van alle mooie dingen die ik bij je heb gemist, ik vind dit leuk! Hebben jullie een spaanse caravan? Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo
    Kom ik ook een keer weer aan waaien :D :D
    Wat leuk dat rood met witte stippen!
    Zeker eens proberen :D :D
    Kledinghanger erg leuk!


    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen

Comments are very much appreciated, I'd love to hear from you!